Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

conspiracy

  • Jan Pieter

    hallo

    mijn goede vriend leeft in de oprechte veronderstelling dat de vrijmetselaars een complot hebben om de wereldbevolking terug te brengen naar 500.000 mensen.

    ik heb laatste dagen wat onderzoek gedaan omdat ik het een intressante theorie vindt.

    er zijn veel sites voor- en tegende VM

    eigenlijk vind ik dat je met alle informatie die er is, elk vaag verzinsel aannemelijk kan maken als je maar inventief genoeg bent om voorbeelden te zoeken en verdraaien naar je wil….

    mensen als jomanda en david icke verdienen hun brood met sciencefiction verhalen, complot theorieen….. tja

    ik geloof niet dat de toekomst in handen ligt van een klein groepje personen (de illuminatie) en dat ze alle banken in handen hebben en geld drukken waardoor ze alle macht hebben zonder dat iemand het merkt

    -

    maar mijn goede vriend gelooft het dus wel

    en haalt zijn bronnen aan-

    vaak toch mij dubieus aandoende sites -

    toch lijkt het bijna wel of er ergens een bron van waarheid misschien in zit

    het fascineert me wel

    en ik vind het eigenlijk maar griezelig dat de VM zo geheimzinnig doet

    zouden wij het toestaan als er in islamitische kerken zo geheizinnig gedaan werdt ?

    -

    is er werkelijk hooggeplaatste personen betrokken bij dutroux affaire -child-sacrifice in belgie - de rituelen

    blah - eigenlijk wil ik me er niet mee bezig houden, ik heb geen enkel geloof behalve misschien wetenschap en kunst,

    ik heb uiteindelijk toch vertrouwn in de rechtsstaat en de democratie, mocht een secte - of geloof uit de hand lopen en mensen benadeelt of haat uitdraagt, dan stemmen we toch op een politieke partij die maatregelen oplegt ?

    mijn goede vriend noemt mij - ignorant - onwetend, - schouders ophalend, ontkenningsfase

    de vrijemetselaren voeren de profetieen van johannus uit, we zullen allemaal sterven als slaven van satan, dankzij dat ‘gezellige’ mannenclubje satanaanbidders vrijmetselaren-

    ik zou toch vrijemetselaren willen aanmoedigen hun geloof van het mystieke karakter te ontdoen en hun evt. verborgen agenda op tafel te leggen- openbaar uw geheimen-

    we zijn hier samen op de aarde en iedereen mag meedenken hoe de samenleving in te richten, laten we geen geheimen voor elkaar hebben

    VM heeft soms de schijn tegen zich

    er zijn duidelijk mensen die VM vrezen

    -

    het laat me ook niet met rust

  • Z.

    Je kunt van alles geloven enkel en alleen omdat het ergens geschreven staat. Je kiest zelf wat je leest, trekt zelf je conclusies en schat ze zelf op hun waarde.

    Kijk maar naar alle religie's, filosofieen, sociale systemen en alle uitvoeringsvormen daarvan; ‘ theorie’ -praktijk; zelfs dat verschil is al hemelsbreed.

    Ik ben juist bij de VM gegaan omdat de ideeen die ik las mij grotendeels aanspraken. Tot nu toe nog niets gemerkt van het gruwelijk plan waarover jij spreekt, :-) zoiets is gewoon onzinnig.

    Het motto: Ken Uzelve is er niet om een ander te belemmeren in diens groei.

    ‘ Het geloof’ van de VM bestaat niet. Het geloof in de VM (idealen) misschien wel, maar veel geloof is slechts hoop, ijdel of niet.

  • Jan Pieter

    vind je het niet eng als je opdrachten kan krijgen van hoger hand

    beinvloed raakt

    waarvan je zelf de bedoeling niet kent

    je kan in je onwetendheid meewerken aan het complot zonder dat je er iets van merkt

    ze verzinnen er wel evt een verhaal omheen

    ik wil niet in een complot geloven maar het kan zo ook niet worden ontkracht

    en ik wil wel weten of het niet zo is

  • Z.

    Opdrachten krijgen?

    Er zijn binnen wat voor verenigingen dan ook altijd mensen bezig met hun eigen zaakjes, ideeen, etc. Misschien dat er daar personen bij zitten die een ander doel hebben, een egocentrisch doel. Die mensen zullen zich hier niet lang thuisvoelen binnen de VM en vertrekken. Het gaat erom dat je jezelf leert kennen.

    De vm is er niet om opdrachten uit te laten voeren om de maatschappij te beheersen of weet ik veel wat allemaal. Het enige wat je zo zou kunnen zien, is dat er een moment komt dat je je VM-zijn in de praktijk brengt; bep. gedrag naar anderen, respectvol, geen ordinair geruzie ed. Zo zie ik dat tenminste.

    Het komt op jezelf aan, wil je doorgaan (bv naar een hogere graad), dan ga je zelf door. Je gaat niet wachten tot een ander je zegt wat te doen. Het draait om jezelf, deels een redelijk egocentrisch gebeuren eigenlijk; je zelf kennen. Het gaat niet om gemanipuleer en de ander sturen; iedereen is anders, gelijkwaardig en in alle vrijheid.

  • Theo

    Het is, beste mensen, onmogelijk te bewijzen dat iets niet gebeurt. Dus Jan Pieter: meld je aan bij de Broederschap. Dan ervaar je het allemaal zelf.

  • orion

    Het heeftt allemal geen zin!

  • orion

    Hetis mij allemaal al overkomen en het is waar

    de vrijmetselaars zijn in rare dinge toe in staat

    maja wat heef het voor zin hier in een 6 jaar oud forum

    daag