Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

signatuur vrijmetselaars

  • martijn

    Maçon, die een vrij man is van goede naam, bedoelde ik natuurlijk

  • witte kraai

    Hallo,

    ik heb met mijn vriend tijdens wandelen op de weg een onderwerp gevonden, een ronde ding van kopper of iets anders, doorsnee ongeveer 4cm, staat 3 streepen en achter ornament.Ik weet niet wat het is.Versiering? Heel oude ding.

    Groetjes.

  • henk

    Jammer dat deze vragen al gedateerd zijn, maar toch. Ik begrijp dat er een br aanwezig was. Die had het moeten weten en ook mogen melden hoor.

    De 3 punten hebben een aantal betekenissen, maar staan in ieder geval ook voor Wijsheid, Kracht en Schoonheid, de andere betekenissen kunnen hier niet door mij worden uitegelegd, maar als je echt goed zoekt vind je ook dat wel op internet en bibliotheek.

    gr Henk

  • karin

    Grappig….ik heb die drie puntjes in een moedervlek combi op mn rechterhand staan.

    Gr,Karin

  • JW

    Kan iemand mij vertellen hoe je een maconnieke driepunt in “Word” schrijft

    JW (vm)

  • vrijmetselarij.startpagina.nl

    Word en dergelijke programma's maken gebruik van de lettersets die op de gebruikte computer aanwezig zijn.

    Het drie-puntje is een algemeen symbool (no. 183) dat in de meeste fonts voorkomt.

    Het is niets maçonnieks overigens, het feit dat het gebruikt wordt maakt het niet maçonniek.

    In Word:

    -onder de menu-keuze invoegen…

    -en dan onder Symbool

    de juiste symbool-set kiezen, gewoon ‘symbool’ volstaat

    en daar vind je het teken.

    vaak de vijfde van links en de vierde van boven.

    succes!

    laat nog even weten of het gelukt is.

    k