Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

symbool

  • witte kraai

    Hallo, allemaal.

    Ik heb een mooi hobby tekenen en schilderen.

    Eerst als wil ik een schilderij maken denk ik na wat voor boodschap wil ik andere mensen brengen. Daarom zoek ik uit wat betekent elk symbool. Sommige symbolen kan ik niet verklaren. Ik heb een vraag, als iemand weet. Wat betekent een mes of zwaard met druppelde bloed, ook iemand onthoofd?

    Met vriendelijke groet.

    P.S. Sorry - mijn nederlands is niet zo perfect, ik ben allochton, woon 7 jaar in Nederland.

  • Kluizenaar

    Een mes met bloed is natuurlijk een agressief symbool dat verwonding uitbeeldt.

    Wat of wie is gewond? Een onthoofding is het niet alleen maar doden van iemand, het kan ook betekenen dat iemand zijn verstand verliest of offert.

    Een mes of zwaard scheidt en onderscheidt. Dus kan het ook betekenen bewustzijn/verstand dat goed onderscheidt. Het hoofd verliezen betekent dan ook het vermogen om onderscheid te maken te verliezen. Ofwel scheiding van hoofd en hart. Hier zonder verdere details uit de droom is het niet mogelijk verder te verklaren. Een mes of zwaard in het hart kan hevig verdriet uitbeelden. Het is natuurlijk ook mogelijk dat er een enorme haat leeft tegen iemand of een aspekt in jezelf. Maar in jezelf kun je niets doden.

    Bij de integratie van een persoon die teveel met zijn verstand alleen leeft kan het betekenen dat verlies van het verstand nodig is om bij het hart te komen. Ook een onthoofding is in de symboliek nooit definitief. Tenzij iemand waanzinnig wordt uiteraard.