Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waarom zo geheimzinnig

  • patrick

    Hallo leden van de Vm en geinteresseerde,

    Ten eerste wil ik duidelijk zijn dat ik absoluut positief denk en kijk naar de VM.

    Enige tijd geleden is er iemand uit mijn vriendenkring toegetreden tot het VM. Toen ik wat nieuwschierig werd over wat er eigen gebeurd bij de VM vertelde bij mij eigenlijk vrij weinig, maar vertelde mij wel dat de ritualen aldaar ‘geheim’ blijven opdat de nieuwelingen dan het ook volledig kunnen ervaren. Dit geldt volgens die persoon ook voor de inweidingsritualen. Nu lees ik veel onderwerpen en reactie van bezoekers van deze site en daar blijkt uit dat er nog veel onduidelijkheden bestaan over wat VM nou eigenlijk is. Is het misschien verstandig om iets meer naar buiten te treden over de gang van zaken zodat de veelal negatieve gedachtengang bij mensen iets afneemt??

    Patrick

  • bobbakker

    De geheimen van de ritualen staanop internet.

    Het geheim zit in het beleven, elkaar tespectvol blijve behandelen en alles wat in de werkplaats wordt verteld onder de pet houden.

    Overigens is in veel Loges hiervoor maar een klein petje nodig.

    Er bestaan veel misverstanden over de VM - ook binnen Maç. kringen wordt hier lustig op los gefantaseerd.

    Niet germaans. egyptisch, tempeliers, kartharen, Soleiman etc.

    Ook de legenden zijn gefabriekt met een functie en een doel.

    Helaas is de verpakking tevaak tegen de muur gehangen en met wierook en kaarsen tot heilige schrijn verklaard en is de inhoud weg gegooid als on interressant.

    Jakob