Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

oprechte interesse

  • Nicky

    Dag,

    Vandaag ben ik eindeloos gaan lezen in alle onderwerpen en reacties op dit prikbord. Er komt nogal wat onenigheid in naar voren en argumenten van sceptici liegen er niet om. Toch ben ik oprecht geinteresseerd en zou graag meer willen weten. Ik heb het idee mijn afstuderen te wijden aan de beeldvorming rondom vrijmetselaars. Aangezien het een wetenschappelijk onderzoek zal worden, zal ik proberen zo objectief als mogelijk te zijn en ook discreet met de informatie omgaan. Mijn interesse gaat uit naar gesprekken (persoonlijk of per e-mail, indien gewenst) vrijmetselaars en sceptici. Zijn er misschien mensen die met mij willen spreken?

  • Jannemieke

    Hoi,

    aan een gesprek kan ik je niet helpen maar ik doe mijn profielwerkstuk over een dergelijk onderwerp: vooroordelen en waarheden tussen calvinisme en vrijmetselarij. Reacties heb je niet echt veel geloof ik. grtz.

  • Palenlader

    Alweer zo een absoluut non-item.

    Ik ben VM ( tenminste : al mijne Broeders erkennen mij als

    zodanig) , doch ik heb de Orde gedekt.

    Wat interesseert mij nou wat Calvinisten van de VM vinden ,

    dat is toch volstrekt onbelangrijk , ze kunnen er helemaal niks

    van vinden want grosso modo weten ze er noppes van.

    Waar die wijven zich tegenwoordig zoal druk om maken.

    Wijlen Pim Fortuyn zou zeggen : Mens . ga toch koken !

  • Tommie

    Hoi,

    Er gaan veel fabels rond over de vrijmetselarij, je zult ze tijdens je onderzoek wel tegenkomen. Als je wat meer wilt weten over de vrijmetselarij dan kun je natuurlijk naar het cultureel maconniek centrum Prins Frederik in Den Haag. Je kunt natuurlijk ook een loge bij je in de buurt aanschrijven en vragen om een gesprek.

    Het zal niet makkelijk zijn want de meeste vrijmetselaren willen graag in stilte werken en voelen er niet veel voor om te koop te lopen met hun lidmaatschap van de loge.

    Veel succes!

  • Nicky

    Thnx voor de tip, ik ga ermee aan de slag!

  • bobbakker

    neemeens contact op buiten dit gremium met me dan wil ik proberen je vragen te beantwoorden