Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bannen

  • Helios

    Bannen op internet, wat is daarover uw mening? Het gebeurt nog veel de laatste tijd, of ik ken precies die mensen die verdwijnen….

  • Helios

    (bannen= het ervoor zorgen dat iemand bv. de prikpagina's niet meer opkan, vanwege…..hun mening?)

  • Snoop Doggy Dog

    Helios,

    Bannen is geen verschijnsel van vandaag, maar komt van gisteren. En het internet is geen uitzondering op verkeer en discussie in andere media. Dus bannen is uit het leven gegrepen.

    Overigens bannen zegt meer over de banner dan de bannee. De eerste kan de discussie inhoudelijk namelijk niet aan.

    D'Hondt

  • Helios

    Maar bannen staat elke discussie in de weg; hoe kun je zoveel mogelijk mensen bereiken, hoe kun je zoveel mogelijk info vragen en geven ? De prikborden geven de mogelijkheid. Je hebt volkomen gelijk met je laatste zin:Overigens bannen zegt meer over de banner dan de bannee. De eerste kan de discussie inhoudelijk namelijk niet aan.

    Persoonlijk vind ik dat het niet zou mogen. Het schijnt zelfs zo te zijn, dat 1 prikbord-beheerder ervoor kan zorgen dat je de gehele startpagina niet opkan. Dir vind ik echt veel te ver gaan. Maar, je hebt gelijk, het zegt meer…etc…

    helios

  • Freerk

    De mensen die ik heb meegemaakt die gebanned werden, hadden dit voornamelijk aan zichzelf te wijten. Een stevige discussie is prima, maar wanneer je mensen de grond in gaat trappen omdat je het niet met hen eens bent, tja, die mensen zie ik persoonlijk liever gaan dan komen. Ik ben niet voooor een ban, welnee, ik ben er zelfs tegen… maar ik ben ook voooor een beetje respect tijdens een discussie. Ik ga het dus niet opnemen voor mensen die geen sespect tonen en vervolgens gebanned worden, neuh, dan zeg ik: eigen schuld dikke bult! :).

    De mening is dus: tegen bannen, tegen mensen die geen respect tonen, geen zin om tegen bannen te vechten wanneer ik begrijp waarom bepaalde mensen (ik noem geen namen) gebanned worden, tegen censuur en vooooor respect. Zoiets.

    Freerk.