Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Normen en waarden

• Palenlader

Ach , hier is broeder Palenlader maar weer eens , want verder is het

hier zo dood als een pier . Wie van de Bbr. heeft nog een overpeinzing

aangaande het hot-item normen en waarden . Of zijn jullie te druk bezig

met jullie rokkostuum ? ( Een reden voor mij de orde te dekken ).

Natuurlijk blijft het op MBO-nivo .

• Palenlader

Diverse instellingen en clubs hebben hun eigen normen en waarden ,

ik denk hierbij aan de Maffia en de Vrijmetselarij . soms vallen

die samen zoals in Italie. Normen en waarden

hoeven niet altijd positief zijn , meestal niet eigenlijk.

In de discussie over normen en waarden gaat het meestal over

de tegenstelling van HUN (goede) normen en waarden , tegen

over die van de rest , de losgeslagen bende , het klootjesvolk.

• ikke

Mischien in combinatie met de wet een beter vergelijking? Normen en waarden versus wetten; zien we ze terug in de wet? We zien hier de religie niet terug in de wet, maar deze zorgt voor veel normen en waarden. Een soort humanistische Sharia? De Neo Tien Geboden?

• Nara

Kijk 'ns op de site van broeder Bobbakker (http://home.hcc/bob.bakker/index-00.htm) net.nl, daar staat een mooi bouwstuk over normen. Bovenaan de intro-pagina, bouwstukken aanklikken en dan even zoeken naar het normen-bouwstuk, de uiteindelijke conclusie stemt zwaarmoedig; weer een last op de schouders erbij, maar is het er 1 die te hanteren is????

• Nara

Toevallig iemand het nog gelezen? Ik vind het zeer helder, alleen dat stukje over vegetariers en het nog niet zien, wat vervolgens leidt tot hoe ver je moet gaan in andermans moraal te zien…meer openstaan voor, maar niet leven naar andermans visie, je zult toch met jezelf in het reine moeten komen? Binnenkort komt er een debat, in Ned., op de tv over normen en waarden. Het is op zich wel leuk dit eerst te lezen.

met zr. gr. Nara

• Guy

Beste Z,

Ik denk dat er een fout geslopen is in je verwijzing naar de site van betreffende B.

Ik krijg in elk geval een foutbericht.

B groet,

• Nara

Je hebt gelijk, volgens mij is de site weg..ik kan hem ook niet meer vinden….heel jammer, want ik vond het een erg goede, uitgebreide site, met veel bouwstukken.

• .test

,