Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ben benieuwd

• asabanakilem

Op de een of andere manier blijven de loges van de vrijmetselarij mensen boeien, dit komt natuurlijk door het feit dat het omgeven is met mysterie, geheimen het verleden etc etc.

Het valt me op dat er veel loges in nederland zijn en toch ken ik niemand die vrijmetselaar is.

Velen denken dat het een goede manier van netwerken is.

Volgens mij is dat ook zo.

Het lijkt allemaal heel spiritueel, maar is het dat ook wel?

is het niet gewoon een club mannen en zelfs ook vrouwen die het gewoon gezellig met elkaar hebben?. Die diepgang snap ik niet zo goed, waarvoor is tie? en waar kan het toe leiden?

Zijn er mensen op dit forum die hierop willen reageren?

• Jan-Paul van Term

Het meest omgeven met mysterie is niet de vrijmetselarij, maar de mensen (waarvan verschillende op deze pagina) die graag geloven dat er allerlei geheimzinnige, satanische of andere onverkwikkelijke zaken gaande zijn in de vrijmetselarij. Wat een onzin. Ik kan je verzekeren dat het in werkelijkheid allemaal niet zo spannend is…

Overigens: lekker mysterieus al die onbegrijpelijk afzenders. Vrijmetselaren doen liever niet geheimzinnig. De vrijmetselarij is slechts een besloten vereniging (zoals vele andere). En ja, ik onderteken mijn berichten dus ook gewoon met mijn eigen naam.

Jan-Paul van Term

asabanakilem schreef:

>

> Op de een of andere manier blijven de loges van de

> vrijmetselarij mensen boeien, dit komt natuurlijk door het

> feit dat het omgeven is met mysterie, geheimen het verleden

> etc etc.

> Het valt me op dat er veel loges in nederland zijn en toch

> ken ik niemand die vrijmetselaar is.

> Velen denken dat het een goede manier van netwerken is.

> Volgens mij is dat ook zo.

> Het lijkt allemaal heel spiritueel, maar is het dat ook wel?

> is het niet gewoon een club mannen en zelfs ook vrouwen die

> het gewoon gezellig met elkaar hebben?. Die diepgang snap ik

> niet zo goed, waarvoor is tie? en waar kan het toe leiden?

> Zijn er mensen op dit forum die hierop willen reageren?

• Dhimmy

De geheimzinnigheid, moet men ook niet vergeten, heeft ook te maken met slechte ervaringen; vrijmetselaars werden en worden onder alle totalitaire regimes vervolgt.

• Theo

Omdat alle totalitaire regimes een natuurlijke angst hebben voor vrijdenkers.