Ik stel deze vraag names mij collega.Zij heeft 35 jaar geleden een soort pot gehad van wat ze van bladgoud is.hij is bewerk en is zit een blauwe steen op.Haar schoonmoeder heeft nooit iets willen vertellen over de pot.Mijn collega is al een tijdje bezig om uit te zoeken wat het precies is.Nu loop haar schoonmoeder een beetje tegen haar einde en nu begint zij er over.Ze heeft de pot gehad van een vrouw die getrouwd was geweest met een baron in Borneo.Hij was eigenaar van een rubberplantage.Ze kregen de pot van hun schoonouders tijdens hun huwelijk. Nu ging de vrouw bij haar man weg en de pot moest in de familie blijven,maar zij heeft hem toch meegenomen.Toen haar schoonmoeder het kreeg zaten er twee boekjes bij maar ze moest beloven dat ze die gelijk moest verbranden.Ze vertelde ook dat het te maken heeft met vrijmetselaar.Nou hadden wij daar nog nooit van gehoord dus vandaar dat we wat rond gingen kijken op internet.weet iemand misschien waar we meer informatie kunnen krijgen?Kan ik ergens uitzoeken of er een baron willink ofzo iets dergenlijks heeft bestaan?Misschien kunnen we de foto's ergens naar op sturen die bekend zijn met zulke dingen.Ik weet dit klink allemaal heel duister maar het is echt waar.Ik hoop dat iemand iets weet.alvast bedankt