Klopt het dat niets van hetgene besproken wordt bij de bijeenkomsten van de vm
besproken mag worden met “derden” of bv met de vrouw thuis ?
Lisa
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsToen mijn man zei dat hij wel geinteresseerd was in vm stond ik daar nogal huiverig tegenover, al pratend erover ontdekte ik dat ik er niet veel over wist en besloot er het een en ander over uitzoeken. Ik heb o.a op de vm pagina gekeken en ben qua historie heel wat wijzer geworden, maar ik had toch nog wat vragen, zoals bovengesteld. Maar ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk van de reaktie, als dat het niveau en de houding van de vm is.. .
Bovendien ontdekte ik dat vragen gesteld door (en als) een man een stuk sneller en serieuzer beantwoord worden, daarmee is dus alleen maar bevestigd wat ik dacht.
Wij hebben altijd gevonden dat je binnen een goede relatie je eigen dingen moet kunnen hebben en je echt alles hoeft te weten wat er in een ander omgaat, maar dat moet dan wel op basis van gelijkwaardigheid gaan en niet op basis van je bent een vrouw en jij bent een man. Ik heb mijn man dan ook gevraagd om dit te laten zitten gewoon omdat ik mij hier niet lekker bij voel.
Wie als er nog eens een vraag komt van een vrouw komt dat er dan iets beter mee omgegaan kan worden.
gr
L
Beste Lisa,
Jammer dat er zo op jouw serieuze vraag is gereageerd.
Wellicht kan ik je vraag naar jouw tevredenheid beantwoorden.
De vrijmetselarij is een besloten vereniging, een mannenclub.
Elk lid van deze club moet (en mag) zelf bepalen wat hij aan zijn partner verteld.
Er zijn vrijmetselaars die absoluut niets vertellen aan hun partner, er zijn er ook die nagenoeg alles wat zij meemaken en bespreken aan hun partner vertellen.
Naar mijn mening is het wat kortzichtig om op basis van een enkele reactie te beslissen/adviseren over het lidmaatschap van jouw partner.
Ga eens (samen) naar een voorlichtingsavond van een Loge bij jullie in de buurt, een voorlichtingsavond is ook voor vrouwen bedoeld.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Beste Dennis,
Vriendelijk bedankt voor je heldere antwoorden en je advies, hoewel ik heel interessant vond om over de vm te lezen en een aantal van mijn ideen bij te stellen kwam ik het antwoord op mijn vraag niet tegen.
Wat betreft je mening over kortzichtig zijn en af te gaan op 1 reactie, wie weet heb je gelijk en ik weet ook wel dat het heel vervelend kan zijn om steeds dezelfde vooroordelen tegen te komen en uit de weg te moeten ruimen, ik doe over een bepaald onderwerp niet anders, maar ik ben altijd toch blij als iemand de moeite neemt om te kijken die denkbeelden kloppen en bereid is ze bij te stellen indien nodig.
In ieder geval bedankt
vriendelijke groet
Lisa
Beste Lisa,
Er is een boekje dat op veel vragen een helder antwoord geeft;
“De werkelijkheid achter een geheim” geschreven door J.S. Wijne.
Het is voor Euro 10,25 te bestellen via telefoonnummer 010-4568605.
Kijk anders maar op http://www.tdv-nl.com/
Als je meer persoonlijke informatie wil hebben maak dan je emailadres bekend.
Met vriendelijke groet,
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?