Ik ben bijzonder onder de indruk van deze site, maar dan in negatieve zin… Wat een manier van omgang en taalgebruik. De negatieviteit straalt eraf! Erg jammer! Ik ben zelf vrijmetselaar en heb (nog) niets negatiefs aan de VM kunnen ontdekken. Het is een club mensen die (over het algemeen) zeer goed in staat is anderen te respecteren om zowel hun ideeen als geloof. Binnen de loge wordt zonder enige vorm van kritiek of sarcasme met elkaar van gedachten gewisseld. Dat kan ik van dit forum niet zeggen… De achterdocht en angst van buitenstaanders/onwetenden is volkomen onterecht, desalniettemin schijnen velen overtuigd te zijn van hun gelijk wat betreft hun negatieve kijk op de VM. Het is natuurlijk ook moeilijk om een beeld te vormen zonder kennis, dus dan maar gelijk bestempelen als slecht… Lekker simpel! Anderzijds, vermeerderen van kennis is ook vermeerderen van smart. Dus als je geen kennis wilt nemen, uit angst geconfronteerd te worden met dingen die je niet weten wilt, laat het dan rusten. Maar strooi dan ook niet rond met ongefundeerde meningen…
Ik dank u!