Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ongelooflijk...

• Niet interessant...

Ik ben bijzonder onder de indruk van deze site, maar dan in negatieve zin… Wat een manier van omgang en taalgebruik. De negatieviteit straalt eraf! Erg jammer! Ik ben zelf vrijmetselaar en heb (nog) niets negatiefs aan de VM kunnen ontdekken. Het is een club mensen die (over het algemeen) zeer goed in staat is anderen te respecteren om zowel hun ideeen als geloof. Binnen de loge wordt zonder enige vorm van kritiek of sarcasme met elkaar van gedachten gewisseld. Dat kan ik van dit forum niet zeggen… De achterdocht en angst van buitenstaanders/onwetenden is volkomen onterecht, desalniettemin schijnen velen overtuigd te zijn van hun gelijk wat betreft hun negatieve kijk op de VM. Het is natuurlijk ook moeilijk om een beeld te vormen zonder kennis, dus dan maar gelijk bestempelen als slecht… Lekker simpel! Anderzijds, vermeerderen van kennis is ook vermeerderen van smart. Dus als je geen kennis wilt nemen, uit angst geconfronteerd te worden met dingen die je niet weten wilt, laat het dan rusten. Maar strooi dan ook niet rond met ongefundeerde meningen…

Ik dank u!

• K. Norrenstein

Beste Niet Interessant ,

U doet uw artiestennaam eer aan. Betrekkelijk on-interessante berichtgeving, te meer uw epistel bevestidg dat de VM nogal vol van zichzelf is. Immers, binnen de muren van de loge is alles kuis, daarbuiten deugt het niet. Laat u zich niet door Joachim en Biaz afleiden, de leegte tussen die twee laat uitzicht.

U geeft af op omstaanden, maar laat ik u één advies meegeven: als de VM haar boodschap of idee niet effectief uitdraagt, werkt zij speculaties over haar bestaan en toedracht in de hand. Ook u bent een uitstekend voorbeeld van datzelfde falen. En dat maakt u mens, maar nog geen VM'er.

Hupsakee!

K. Norrenstein

• Niet interessant...

Ik ben blij dat er gereageerd word.Enige nuance van mijn kant was misschien gepast geweest. Ik moet bekennen dat ik me heb laten leiden door een opwelling. Ik had de laatste twee pagina's met reactie's doorgelezen en ik werd even helemaal niet goed van een aantal reactie's. Dat neemt niet weg dat er ook veel leuke dingen tussen zitten.

(…) te meer uw epistel bevestidg dat de VM nogal vol van zichzelf is.(…)

Ik snap eigenlijk niet waarop je dat baseert. Omdat we elkaar niet afzeiken?

(…)als de VM haar boodschap of idee niet effectief uitdraagt, werkt zij speculaties over haar bestaan en toedracht in de hand.(…)

Dat is eigenaardig. Zijn wij verplicht van de daken te schreeuwen wat we wel en niet doen/denken. Om alleen maar te voorkomen dat mensen er wellicht bepaalde ideen op na gaan houden? VM bestaan, doen daar (soms) geheimzinnig over (misschien wel uit angst voor een heftige anti reactie?) en dus is VM interessant om over te speculeren. Vooral om over te fantaseren, wat daar allemaal wel niet gebeurd…

(..)als de VM haar boodschap of idee niet effectief uitdraagt(..)

Stel nou eens dat we geen boodschap hebben? Wat voor boodschap draag je dan uit? Het idee probeerde ik hierboven al aan te geven, maar dat is blijkbaar genoeg voor een forse kritiek. Ik kan het nogmaals zeggen, en dan kunt u me wederom beschuldigen van ‘hoe vol we zijn van onszelf’, dus dat heeft geen zin. Ik kan slechts zeggen dat we niet vol zijn van onszelf, of in ieder geval ik niet. Wij respecteren iedereen en persoonlijk zou ik iedereen de ervaring van de VM van harte aanbevelen! Er gebeuren geen rare dingen (tenzij respectvol communiceren als raar bestempeld mag worden), er wordt gepraat en er worden korte symbolische toneelstukjes (rituelen) uitgevoerd die niet vreemder zijn dan het rituaal van het trouwen in de kerk (of gemeente).

Na het teruglezen van dit stuk zie ik genoeg punten die negatief uitgelegd kunnen worden, dus succes!

Zie dat wat je wilt zien…