Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

twaalf uur

• paul

Mijn opa vroeg op het moment dat hij na een ziekbed ging sterven aan mn vader hoe laat het was, hoevel het een uur of negen s`avonds was zij mn vader dat het 12 uur was, waarna hij zn ogen sloot, mijn vader is geen vm, maar wil er ook niet veel over kwijt, waar sloeg dit op??

• Dennis

Beste Paul,

Hoe kom je op het idee dat deze opmerking met vrijmetselarij te maken heeft?

Was je opa vrijmetselaar?

Ga nog eens met je vader praten, vraag hem of dit met de vrijmetselarij te maken heeft.

Leg hem uit dat het iets is dat jou bezig houdt en waar je graag een antwoord op wil hebben.

Twaalf uur ‘s-middags en twaalf uur ’s-nachts spelen inderdaad een rol in de vrijmetselarij maar het kan ook zijn dat het niets met vrijmetselarij te maken heeft.

Ik hoop voor je dat je vader je vragen wil beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Dennis

• paul

ja, volgens mn vader heeft dit zeker met vm te maken, het heeft te maken met het voltooien van zn bouwwerk ofzoiets, maar mischien moet ik gewoon even iemand van een loge vragen?..bedankt voor je reactie groeten paul

• Rob

Er is een avond voor belangstellenden in 1 van de haagsche loges op dinsdagavond 27 april a.s. Er wordt dan een lezing gegeven. De titel van de lezing is “Zoeken naar waarheid” en wordt voorgedragen door een, naar mijn bescheiden mening, erudiet mens. Veel plezier.

• Petor

als kind werd ik al verteld dat gekke bekken trekken gevaarlijk was. als de klok twaalf uur sloeg, zou m'n bek altijd zo blijven staan. heeft waarschijnlijk ook met de VM te maken (…).

Petor

• sara

Ik leerde; als de klok 12 slaat“allorgie ” voor = het rechte uur.

sarapaul schreef:

>

> Mijn opa vroeg op het moment dat hij na een ziekbed ging

> sterven aan mn vader hoe laat het was, hoevel het een uur of

> negen s`avonds was zij mn vader dat het 12 uur was, waarna

> hij zn ogen sloot, mijn vader is geen vm, maar wil er ook

> niet veel over kwijt, waar sloeg dit op??

• sara

en 2 voor 12 is het ruimtelijke deel

sarasara schreef:

>

> Ik leerde; als de klok 12 slaat“allorgie ” voor = het rechte

> uur.

>

> sarapaul schreef:

> >

> > Mijn opa vroeg op het moment dat hij na een ziekbed ging

> > sterven aan mn vader hoe laat het was, hoevel het een uur of

> > negen s`avonds was zij mn vader dat het 12 uur was, waarna

> > hij zn ogen sloot, mijn vader is geen vm, maar wil er ook

> > niet veel over kwijt, waar sloeg dit op??

• jessy

Om Twaalf uur of volle middag beginnen de werkzaamheden van een vrijmetselaar.

Volle middag heeft echter ook nog een andere betekenis.

Volle middag beteken in de oeroude symboliek dat god de vader heerst. en niet de zoon (ziel) of de moeder (stof) Maar de geest.

Dat de zon met en boven hem opgaat en niet in het oosten.