Beste Dhimmy,
Stuur mij een uitnodiging en ik zal, indien mogelijk, verschijnen.
Groetjes,
Dennis
P.s.,
regio Delft, Den Haag, Leiden, Zoetermeer
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk wil niet negatief zijn. Ik ben de organisatie van de vrijmetselarij nu aan het onderzoeken voor school en ik stuit op een aantal dingetjes. Als eerste heb ik een aantal brieven gelezen van vrijmetselaren die wel degelijk zeggen dat ze de wereldheersers zijn en vrijmetselaren van de lagere graden dat niet beseffen en weten. Ze zeggen dat zonder hun toestemming dingen niet gebeuren, zoals de dood van Pim Fortuyn. Hoe moet ik daar tegenaan kijken? Is dat een ‘valse’ vrijmetselaar, is dat een nepbrief. Waarom heb ik dan meerdere keren hetzelfde gelezen van een andere vrijmetselaar, of is dat stiekem dezelfde? In hoeverre moet ik dit serieus nemen?
En de organisatie is geen geheime, enge sekte of genootschap zeggen een aantal mensen. Waarom doet ze dan zo geheimzinnig? Ik heb gelezen op internet dat vrijmetselarij banden heeft met de sekte ‘skull and bones’. Is dat dan geen gevaarlijke sekte?
Verder moeten de leerlingen een eed afleggen bij de verschillende graden. “Hierbij verbind ik mijzelf met niets minder dan de straf, dat mijn keel overdwars opengesneden zal worden, mijn tong zal ontworteld, of ik zal begraven worden in het ruwe zand van de zee bij laag waterpeil, waar het tweemaal in 24 uur eb en vloed wordt, als ik ooit vrijwillig en willens wetens met opzet mijn plechtige verbintenis als een geworden Leerling Vrijmetselaar zal breken of schenden”. Dit kan natuurlijk alleen maar een uitspraak en traditie zijn, maar je zegt niet zomaar zoiets. Ik vind dat we de organisatie niet moeten onderschatten. Heb zo mijn twijfels. Hoe denk je hierover?
Beste Sarah,
Je moet niet zondermeer alles geloven wat je leest, en zeker niet alles geloven wat op internet te vinden is.
Ik ben zeer benieuwd naar de brieven welke jij gelezen hebt, kan ik daar een kopie van krijgen?
De eed die jij noemt is mij onbekend, is dit misschien een vertaling van een buitenlandse eed?
Als jij me aan de informatie kan helpen, dan kan ik je waarschijnlijk een aantal gefundeerde antwoorden geven.
Met vriendelijke groet,
Dennis
Beste Sara(h),
Ik heb niet gezegd dat de door jou geciteerde eed niet echt zou zijn, het is alleen zo dat de eed die ik heb afgelegd anders is.
Als ik hier en nu de eed zou openbaren, dan breek ik die eed!
Dat is niet mijn bedoeling.
Indien je er voor zorgt dat ik de eerder gevraagde informatie krijg, dan zal ik mijn best doen om het waarheidsgehalte te onderzoeken.
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar de beweringen en wil ik graag weten wie wat geschreven heeft.
Informatie die je niet op deze prikpagina wil vermelden kan je sturen naar het vermelde E-mailadres.
Met vreindelijke groet,
Dennis
Dennis,
ik ben niet de Sarah waar jij aan schreef, slechts ik mengde mij in deze discussie.
Weliswaar bedankt voor je antwoord ik wil graag verdere info van jou als je dat wilt geven natuurlijk.
Je emailadres is niet duidelijk, mits je ze begint met deze drie streepjes - - -?
Ik zie uit naar je reactie.
met de vriendelijke groeten ,
sara
een element geef je "het niet openbaren van …………..bedankt zover
saraDennis schreef:
>
> Beste Sara(h),
> Ik heb niet gezegd dat de door jou geciteerde eed niet echt
> zou zijn, het is alleen zo dat de eed die ik heb afgelegd
> anders is.
> Als ik hier en nu de eed zou openbaren, dan breek ik die eed!
> Dat is niet mijn bedoeling.
> Indien je er voor zorgt dat ik de eerder gevraagde informatie
> krijg, dan zal ik mijn best doen om het waarheidsgehalte te
> onderzoeken.
> Uiteraard ben ik ook benieuwd naar de beweringen en wil ik
> graag weten wie wat geschreven heeft.
> Informatie die je niet op deze prikpagina wil vermelden kan
> je sturen naar het vermelde E-mailadres.
> Met vreindelijke groet,
> Dennis
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?