Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

klop klop klop

• dantalion

Komen er hier nog wel vrijmetselaren?

iig, als je je verveelt lees dan eens hier:

www.vrijmetselarij.web-log.nl

www.dantalion.web-log.nl

en REAGEER AUB eens, want met tegen de 5000 pag.views en iets van 10 reacties…?? OK, verwachten van een ander,…..ja , ik weet het, maar, het zou best eens leuk zijn als er meer dan 3 vrijmetselaren op internet blijken rond te lezen en ook nog durven/willen te schrijven!!

• a kuik

ik , vm-er, heb uw site bezocht, erg leuk….bedankt voor de tip.

groet a. kuik, friesland

klopt het dat op dit prikbord vele profanen zijn? ik heb ooit eens meegdaan aan een msn groep voor vm ers maar daar waren slechts 3 leden en na 2 berichten reageerde er helemaal niemand meer..jammer.

• Guy Bottu

Bijzonder leerrijk en prima opgesteld, zeer goede documentatie, maar…volgens mij veel te moeilijk voor profanen.

Kom zeker nog langs!

• Bob Bakker

Hoop tekst en even gescand

Ik kom wel een paar zaken tegen die mij fraperen.

De herhaling van het rituaal moet de boodschap inprenten en het gedrag beïnvloeden. Een veel gehoorde argumentatie om niets te hoeven veranderen en de werkelijke arbeid te omzeilen. Geen moeilijke dialogen waarbij meedoen “verplicht” is. Maar als die herhaling ons werkelijk Broederschap zou brengen, ons Wijs maakt en het inzicht verschafte in een betere en mooiere maatschappij, waarom is het dan altijd heidbel, waarom dat geeikel over erkend niet erkend, vrouwen, gekleurde medemensen. besnedenen etc etc.

Als het werkelijk zo was, waarom dan zo fanatiek vasthouden aan een boekje waarvan duidelijk is aangetoond dat er tegenstrijdigheden in staan, waarin een genocide plegende heester wordt verheerlijkt etctec.

Ik ben bang dat de jokers zichzelf moeten inzetten en dat alleen het rituaal niet voldoende is. Vernieuwing is passend in de tijd om dat te doen wat je werkelijke core busines is.

Br gr

Bob Bakker

• dantalion

Inmiddels voor de try out maar eens een forum gestart, in de hoop dat er dan wat meer reactie komt.

Ik heb er enkele van mijn bouwstukken, in wat aangepaste vorm, geplaatst.

Het forum is eenvoudig, maar je hebt er wel je eigen mogelijkheden (na registratie), zo kun je prive-berichten sturen naar een ander op het forum (en ook via email als je dat wilt, maar dat is dus niet noodzakelijk) en je kunt je berichten indien je dat wilt editten.

Je hebt dus meer mogelijkheden dan hier.

Neem eens een kijkje hier en reageer gerust!! :)

En wellicht ken je iemand anders die er wat zou willen schrijven.

Iedereen heeft wel wat te melden/reageren waar een ander wat aan kan hebben, dus…

www.wetenschap.forumup.com

• Dant.

al is die hoop op reactie waarschijnlijk heeeeeeeeeeeeel ijdel, als je deze pagina ingeklapt hebt staat, staat nb nog het jaar 2002 erop…. :) Tot bijna halverwege de pagina.

• Bob Bakker

bestaan jullie nogsteeds?

vr gr

Bob Bakker

dantalion schreef:

>

> Komen er hier nog wel vrijmetselaren?

>

> iig, als je je verveelt lees dan eens hier:

>

> www.vrijmetselarij.web-log.nl

>