Buiten dat in taal de logica van ons aller Aristoteles nog steeds in algemene zin gebruikt wordt is dat niet meer de hedendaagse wetenshap. Ik ondekte dat weer eens met mijn zoon: Hij ging met 6 euro even een pakje sigaretten halen en voor de rest mocht ie een hamburger halen. Hij kwam terug en zei “Pa, ik had niet genoeg geld”. Daarom kocht hij goedkopere sigaretten en kon zijn hamburger kopen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat pragmatisme belangrijker is dan logica.
Vertelt u mij, is logica belangrijker dan het neologisme genaamd pragmatisme?
Hebben we er bijna 2500 jaar over gedaan om de logica in het juiste vakje te zetten?
Niets ten koste van Aristoteles maar wel ten koste van het gefixeerd zijn daarop.
Waarom moesten wij daar ongeveer 2500 jaar over doen om in die richting het linguistisch licht te zien ? Ik vertel u waarom: alleen maar omdat de traditie zo was; het was waar omdat… of het nou Aristoteles, Plato of de vragensteller Socrates is geweest. Nou ja, in ieder geval bracht Aristoteles ons de Logica maar hedendaagese wetenschappers hebben dan niet weerlegt maar betere manieren gevonden om het leven in vakjes te deponeren. Een er van is pragmatisme en een ander is het lateraal denken van Edward de Bono; het betekent dat logica is achterhaald. Logica is een stukje gereedschap niet meer en niet minder
.
Lieve mensen,
Het enige wat ik wil weten is de wetenschap van het zijn zonder dat ik ingewijd hoef te worden; hoe kan ik iets verbergen als ik de waarheid nastreef?
Liefde is er altijd, eewigheid ook met of zonder de VM; iets ander bestaat niet.
And there is a being that has no time, no wavelenght, no matter, no space etc. but it has the ability to create it. So, it is what I told before; ieder wezen is choreograaf en danser in dezelfde tijd. En dat is Karma'; verantwoordelijk voor wat u ooit altijd in het verleden gedaan heeft. Dat bent u nu; wat kunt u anders zijn?
Met liefde laat ik u aleen met de gedachte dat het om eigen verantwoordelijk gaat in plaats van genade.
Bliss